فصل سوم : حقوق و تکالیف شهروندان در جریان سوم شهروندی

جریان سوم شهروندی و حقوق تامین امنیت سیاسی شهروندان

حقوق تامین امنیت سیاسی شهروندان

جریان سوم شهروندی و حقوق تامین امنیت سیاسی شهروندان

 

🔵جریان سوم شهروندی ،جریان فکری ، فرهنگی مدنی است که با محوریت شهروند و براساس حقوق بشر و شهروندی  که از سازواری ( اتئلاف ) مدنی سازمان های مردم نهاد،گروه های خودیاری ، شورایاری ها، فعالان حقوق بشر و شهروندی _ مدنی فرهنگی اجتماعی _محیط زیستی ،زنان ،معلمان، کارگران، هنرمندان،نویسندگان ، دانشجویان، جوانان ، اقوام ، اقلیت های مذهبی و دینی بنیان گذاری  شده و برای تحقق دولت حقوقی فعالیت می کند.

جریان سوم شهروندی و حقوق تامین امنیت سیاسی شهروندان 

 

🔵جریان سوم شهروندی حق تامین امنیت سیاسی را حقی از حقوق شهروندی می دانسته  که به موجب آن شهروندان در سایه یک نظام سیاسی آزادانه و بدون خوف و بیم امکان حق بیان عقاید و مواضع سیاسی و باورها ،حق مشارکت در تعیین سرنوشت خود، حق شرکت در تشکیل ساختار نهادهای دولتی و عمومی، حق تاسیس احزاب و گروه های سیاسی، حق انتخاب‌شدن، حق انتخاب‌کردن ،حق آزادی افراد در انتخاب‌شدن برای مناصب سیاسی وحق آزادی افراد در انتخاب مقامات و کارگزاران نظام سیاسی و…می داند.

 

🔵جریان سوم شهروندی حقوق تامین امنیت سیاسی را بخشی از حقوق شهروندی شهروندان ایرانی دانسته که دولت را متعهد به اجرا و رعایت و توسعه این حقوق می داند.

🔵جریان سوم شهروندی بر این باور است که آگاهی شهروندان از حقوق شهروندی خود در مطالبه برای اجرای آنها توسط مدیران دولتی و عمومی تاثیر گذار می داند.

مسعد سلیتی
وکیل پایه یک دادگستری

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

To use reCAPTCHA you must get an API key from https://www.google.com/recaptcha/admin/create