هویت شهروندان

جریان سوم شهروندی و هویت شهروندان

جریان سوم شهروندی و هویت شهروندان

جریان سوم شهروندی ،جریان مدنی شهروند ( انسان ) محور است که براساس حقوق بشر و شهروندی بنیان گذاری شده و بر برابری میان شهروندان ایرانی در حقوق بشر و شهروندی  و دستیابی به امکانات بـرای تحقـق اسـتعدادها جهت مشارکت هر چه گسترده تر در اداره کشور و بهبود وضعیت صرف نظر از هویت دینی و قومی آنها تاکید دارد.

 

جریان سوم شهروندی و هویت شهروندان
جریان سوم شهروندی و هویت شهروندان

جریان سوم شهروندی بر این باور است که هر شهروند می تواند ضمن فعالیت ،مشارکت ،بهره مندی،دسترسی آزاد و حفظ میراث های مادی و معنوی هویت دینی ،قومی،فرهنگی ،زبان، پوشش، آداب ،سنت ها ،ادبیات، موسیقی ،نقاشی ،انجام فعالیت های هنری و فرهنگی ،تشکیل اجتماعات و شناسایی با یک اجتماع فرهنگی خود از تمام حقوق شهروندی برخوردار شود.

 

 

جریان سوم شهروندی ، جریان تغییر اندیشه ها ، نگرش ها و روشها از سنتی به توسعه یافته شهروندی است که به نوبه خود باعث تغییر در همه حوزه ها خواهد شد. این جریان ، هویت شهروندی را پویا ترین مفهوم اجتماعی می داند و تفاوت در هویت براساس دین،نژاد،رنگ،زبان،قومیت،فرهنگ،منطقه و جنسیت را عامل تفاوت در حقوق شهروندی نمی داند و با اقرار به این تنوع و تلاش برای حفظ آن در جهت ارتقای اندیشه ها از سنتی به توسعه یافته فعالیت می کند.

 

مسعد سلیتی

وکیل پایه یک دادگستری

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

To use reCAPTCHA you must get an API key from https://www.google.com/recaptcha/admin/create